czwartek, 2 stycznia 2014

2013 - bla bla bla, przeżyjmy to jeszcze raz!

Ten rok minął mi przede wszystkim szybko. Przysięgłabym, że raptem z miesiąc temu z platynowym blondem na łbie i grzywą na pół czoła szykowałam się na imprezę do klubu, że nie tak dawno temu podjęłam noworoczne postanowienia, że dopiero co była poprzednia zima, że przed chwilą dosłownie były wakacje i letnie wędrówki po tatrzańskich szczytach. Leci ten czas jak głupi i mam wrażenie, że z biegiem lat niestety coraz prędzej.
Na nic się jednak zdadzą moje przysięgi, na nic zaprzeczenia i próby wyparcia tego faktu ze świadomości, kolejny rok NAPRAWDĘ już minął.

Udało mi się w tymże roku spędzić 14 dni w Tatrach. To dla mnie sporo w porównaniu do lat poprzednich, choć oczywiście wciąż za mało... Poza wypadami w Tatry raczej nigdzie nie podróżowałam - jedynie w weekend połączony z Bożym Ciałem odwiedziłam Jurę i w dwa dni przedeptałam to, co się tam wydało ciekawe. Wyjątkowo w tym roku na szlakach dopisywała mi pogoda, toteż z każdego dnia spędzonego w górach mam dość konkretne wspomnienia, odhaczone ciekawe przejścia, no i zdjęcia. A więc - moje Tatry '13 dzień po dniu:

Lipiec - wyjazd w okolicach połowy miesiąca, 3-dniowy, pogoda nieco chmurna i z tych "straszących". Ale dało się chodzić!

Dzień 1 - Krywań z Trzech Źródeł (powrót tą samą drogą) - w górze chmury, wicher i widoków totalne zero, ale przynajmniej sucho, szlak bardzo fajny no i najważniejsze - szczyt zdobyty :). Relacja tu :).

Dzień 2 - Wjazd na Kasprowy kolejką - Suche Czuby Kondrackie - Giewont - Hala Kondratowa - ten wjazd kolejką wynikał z chęci wybrania się na OP, ale chmurki skutecznie odstraszyły. Relacji z tej trasy w zasadzie nie pisałam, ale parę słów o tym dniu jest tu.

(to zdjęcie mooocno przycięłam, żeby nie było widać ludzkich głów)

Dzień 3 - z Tatrzańskich Zrębów przez Dolinę Wielicką na Polski Grzebień i Małą Wysoką (powrót tą samą drogą) - Kolejny szczyt do kolekcji, pogoda znów nieco strasząca, ale widoki spektakularne. Relacja tu.

Sierpień - wyjazd na samym początku miesiąca w okresie niesamowitych upałów (nie wiedziałam, że i w górach może być aż tak gorąco!). Pomimo potu wylewającego się wiadrami, pogodę z tego wyjazdu uważam za wymarzoną - piękne widoki, niebo od rana do wieczora błękitne i najważniejsza sprawa - prawie zupełny brak burz.

Dzień 1 - Wjazd na Kasprowy kolejką - Świnica - Zawrat - Orla Perć do Skrajnego Granatu - zejście do Kuźnic - spełnienie najodważniejszego (na tamten moment :P) z marzeń, niesamowita podniebna wędrówka pełna niezapomnianych wrażeń. Relacja tu.

Dzień 2 - Szeroka Przełęcz ze Zdziaru - Przełęcz pod Kopą - Zielony Staw Kieźmarski - Jagnięcy Szczyt (powrót tą samą drogą) - to chyba wycieczka, z której w tym roku jestem dumna najbardziej, trasa bowiem niesamowicie długa i dosyć wymagająca kondycyjnie. Nachodziliśmy się wtedy i napodchodzili :). I było tak pięęęęęknie! Relacja tu.

Dzień 3 - Rohacz Ostry i Płaczliwy przez Wołowiec z Doliny Chochołowskiej (powrót tą samą drogą) - to akurat wycieczka, która trochę dała mi w kość, bo miałam miejsce "zacięcia się". I chyba kulminacja upału. Ale też fajnie i oczywiście miliard fantastycznych wrażeń :). Relacja tu.

Dzień 4 - Rysy od strony polskiej - długo odkładane wreszcie doczekały się odwiedzin także od rodzimej strony granicy. I było warto :).  Relacja tu.

Dzień 5 - Spacer na Osterwę - odpoczynek po intensywnie przedreptanych czterech poprzednich dniach, wylegiwanie się na szczycie, wsłuchiwanie w ciszę, wpatrywanie w majestat gór i takie tam ;). Relacja tu.

Wrzesień - dosyć spontaniczny wyjazd na weekend z noclegiem planowanym w Schronie, a de facto zaliczonym w samochodzie zaparkowanym na Głodówce. Pogoda przepiękna, warunki idealne i tylko trochę du*a, że w schronisku było oblężenie i przez to odpadło nam wracanie do Zakopca przez Kozią Przełęcz.

Dzień 1 - z Kuźnic przez Boczań na Krzyżne - Orla do Koziego Wierchu - zejście do Doliny 5 Stawów i do Palenicy - Kontynuacja realizacji marzenia o OP - udana kontynuacja. Piękne wrześniowe kolory, ogrom satysfakcji i cudownych wspomnień! Relacja tu.

Dzień 2 - Poranny, oblany blaskiem wschodzącego słońca spacer na Rusinową Polanę. Relacja tu.

Grudzień - po paru miesiącach przerwy i niewypowiedzianej tęsknoty zimowy (choć warun taki bardziej jesienny) wyjazd w Tatry.

Dzień 1 - znów spacer na Rusinkę, tym razem w dość nietypowych okolicznościach przyrody - halny. (Relacje z tego i kolejnych dni będą się sukcesywnie pojawiać na blogu w najbliższym czasie)

Dzień 2 - na Halę Gąsienicową z Brzezin - Czarny Staw - Murowaniec - Zielony Staw (powrót tą samą drogą) - takie tam widokowe włóczenie się, cykanie fotek i oswajanie zimy (choć marnej).

Dzień 3 - parking Biała Woda - Zielony Staw Kieźmarski - Wielki Biały Staw - parking - odwiedziny w miejscu nie tak dawno oglądanym latem, przepiękna i bardzo przyjemna trasa, widoki odbierające mowę...

Dzień 4 -
rano - spacer Doliną Kościeliską do Smreczyńskiego Stawu i z powrotem - takie tam łazikowanie, co by się za mocno nie zmęczyć...

nocą - wymarsz nad Morskie Oko - posiadówka na schodach gospodarczych w schronisku (na kartonach wygrzebanych spod schodów...), witanie nowego roku przed schronem, potem jeszcze chwila siedzenia i powrót.

Postanowienia noworoczne? W dużej mierze udało mi się dotrzymać poprzednich, w związku z czym pewne tematy mam nieco z głowy. Ale owszem są - biegać trochę więcej i trochę dalej, pomyśleć o jakimś starcie, ewentualnie o jakimś "zorganizowaniu się" w tym aspekcie, ale przede wszystkim - dołożyć wszelkich starań, aby jak najczęściej jeździć w góry. Za dużo okazji się zmarnowało, nie młodnieję niestety, żarty się skończyły!

1. ahh widać, że dużo wrażeń rozłożone na pół roku :) ekstra. Zdjęcia piękne, oddają urok naszych gór.

Wam również samych przyjemności na szlaku w Nowym Roku!

2. No to życzę by w 2014 wyjazdów w Tatry było co najmniej 2 x więcej :)

3. to ja życzę równie słonecznej pogody jak w sierpniu 2013;)
    Rohacki koń bardzo fajnie i przepaścisto prezentuje się na zdjęciach

4. Gratuluję tych wyjazdów w góry :) I z niecierpliwością czekam na relację z grudniowych wyjazdów.

1. A ja czekam na przypływ motywacji do ich spisania ;)

5. No ładnie, ja to zawsze Wam zazdroszczę, tzn. tym co dalej mieszkają, bo ja to zawsze na dzień, góra dwa i do domu, a tak na dłużej niż dwa dni, to chyba raz albo dwa w Tatrach byłem. W dodatku kondycjnie mnie to wykończyło i ostatnie dni to na Kurpówkach albo na termach kończyłem. :P Tak czy tak fajny rok miałaś i chyba lepszy dużo lepszy ode mnie, bo ja w tym roku to dałem du..., zawsze te 50 dni w Tatrach było, a teraz kiepsko strasznie. Powodzenia w takim razie w 2014 i z bieganiem i z Tatrami. ;)

1. Nie no, błagam, czego tu zazdrościć?!

To ja z nas dwojga mam prawo zazdrościć miejsca zamieszkania ze względu na odległość od Tatr i proszę mi tego prawa nie odbierać. Bo będę tupać nogą! :D

2. No ja Ci powiem, że jak jeździłem co tydzień, to po 3 miesiącach mi się przejadło i już nie było takiej radości z tego. Chociaż wyszło mi to na plus, bo zacząłem sporo w inne góry jeździć, z czego się też bardzo cieszę. No ale obecnie to mi już Tatr brakuje, ostatnio byłem tam w sierpniu. ;)